donderdag 8 september 2016

Entrechaux * een fietstochtje en een dagje rust aan de rotsen

We werken hier bijna alle dagen steeds de klok rond. Het is enorm belonend om te zien wat er allemaal evolueert... maar ook om te beseffen dat dit het leven is waar we altijd van droomden, op de plek waar we altijd van droomden. Pauzes nemen we aan het zwembad of op ons terras onder de blauwe regen. Een ideale combinatie. Werken aan de toekomst en tegelijkertijd genieten van het leven, hier & nu. Nu de kinderen dagelijks van 9u tot 17u naar school gaan, werken we helemaal goed door, maar plannen we ook bewust nog enkele andere rustmomenten in.

Sinds begin augustus genieten we hier alle dagen van wolkeloze zonovergoten dagen, waarbij de droogte een vaste plek heeft ingenomen in ons leven hier. De verkoeling van ons zwembad doet dan ook dagelijks deugd! De kids leren alle dagen veel, levenswijsheid, wereldburgerschap en talen (zowel Frans als Engels!), ... dat is echt prachtig om te zien en verdient uiteraard ook de nodige bewuste aandacht. We hebben hier een hoge kwaliteit van leven en dat willen we graag aanhouden voor de rest van onze dagen.

Onze favoriete plek aan de rotsen, waar ik ook hier al eens over schreef, zochten we op na een mooi fietstochtje binnendoor. Ik schreef er hier en hier ook al eens over. Je kan hier alle dagen van het jaar tot in het oneindige foto's blijven nemen... één van mijn favoriete bezigheden, maar dat wist u ongetwijfeld al.

Ook het blijven opzoeken van mooie authentieke huizen, boerderijen, waar we ook zo graag onze werkhanden eens in zouden zetten, blijft een leuke bezigheid... ons vervelen zullen we hier nooit doen ;-)

Onderstaande beelden werden allemaal genomen tussen Les Valettes en Entrechaux, op de laatste dag van de zomervakantie 2016.















Op vraag van de toen aanwezige topfotograaf - Maxime - voegde ik ook één foto van mezelf toe. Er werden die dag meer foto's dan ooit tevoren van mij genomen ... beide gamins nemen namelijk mijn fotomakelij met veel passie over. Er waren verrassend genoeg bijzonder veel mooie foto's (ook van mij in bikini, maak dat mee!) maar die zijn helaas niet voor publicatie hier ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...